images

Kenapa ada orang yang Kaya dan ada yang Miskin ?

Adakah sebab dah nasib badan !
Adalah sebab belum ada rezeki !

Rezeki Allah dah tetapkan untuk semua manusia.

Antara TAHU dengan TAK TAHU saja

Kalau TAHU insya Allah anda boleh jadi
kaya. Dan kalau TAK TAHU , kekal miskin
atau hidup macam orang biasa saja.

ORANG KAYA – Buat apa yang orang miskin tak buat.

ORANG MISKIN – Tak Buat apa yang orang kaya buat.

Orang Kaya berusaha buat Pasif Income
setiap hari.
Tapi Orang Miskin BERKERJA HARI HARI
Maaf kalau ada yang terasa tapi itulah
hakikatnya .

Dan macam-macam alasan yang keluar.
– Malas la…
– saya tak pandai…
– nanti saya pikir…
– saya tak ada duit modal…
– saya tak reti nak cakap la…
– ..macam-macam 1000 satu alasan
yang akan keluar

ORANG KAYA – Bina KEKAYAAN
ORANG MISKIN – Bina HUTANG yang sampai
bila pun tak habis nak bayar sebab nak berhutang
nak bayar hutang yang lain ..
macam gali lubang tutup lubang.

ORANG KAYA dah lama buat pasif income,amik peluang
dan golongan yang TAK TAHU(macam saya dulu)
membanting tulang,berpenat lelah hari-hari
redah jalan jem nak pegi keja, keluar rumah langit masih gelap
balik rumah pun langit dah gelap !

Artikel di Surat Khabar
Gaji RM3000 masih di tahap miskin bandar !

miskin bandar

Sebab tu saya tekankan kepentingan Pasif Income.
Ada income lain selain gaji (jika anda berkerja
atau yang akan berkerja)
Jika anda berkerja kira sendiri berapa gaji anda
pada umur 55 tahun ? banyak ke? Mungkin nampak
banyak, tapi tengok kos sara hidup sekarang
yang sedang MENGGILA dengan GST, harga minyak naik,
harga barang jangan sembangla, memang naik !
Ambil tindakan lakukan SESUATU SEKARANG

Oleh kerana sifat SOMBONG yang menebal
TAK MAU AMIK TAHU bila mana peluang datang menerpa
untuk kita buat Pasif Income, sampai bila-bila
pun kehidupan kita takan berubah. Dok tang tu saja !

Alhamdulillah, hari ni kita dah jadi orang
yang TAHU dan MULA buat duit pasif income dan
seterusnya menuju ke arah kebebasan kewangan !

Jika anda rasa anda nak TAHU
bagaimana menjana Pasif Income
sila layari http://faridmokhtar.my/pasifincome

atau Jom Sembang dengan saya di
Whatsapp / Telegram / SMS

faridmokhtar
011-35431687

Beza Kaya Dengan Miskin
Tagged on:
x Shield Logo
This Site Is Protected By
The Shield →